Google HummingBird Algoritması Nedir?

Google’ın 15. yıldönümünde kamuoyuna takdim ettiği ve hassas ve hızlı olmaktan kinaye olarak HummingBird (sinekkuşu ) adını verdiği yeni arama algoritması, arama terimleri kadar kelimelerin anlamlarına da odaklanan daha semantik bir anlayışla hayatımıza girmiş bulunuyor.




Bilindiği gibi arama motoru kullanıcıları yaptıkları aramaların büyük bir kısmını (takriben %70) uzun kelime öbekleri ile yapmaktadırlar. Google bu gerçekten hareketle Hummingbird güncellemesi sayesinde özellikle bu uzun kuyruk (long tail) kelimelerde daha başarılı sonuçlar döndürmeyi amaçlıyor. Dolayısıyla bu geliştirme sonrasında özgün ve faydalı içeriğin daha da önem kazandığını, ayrıca içeriklerin hem site içi hem de site dışı sosyal paylaşımının da öneminin arttığını söyleyebiliriz.


Artık içeriklerinizi oluştururken daha önce açıkladığımız hususların yanında iki hususa daha çok dikkat etmeniz gerekeceğini belirtelim. Bunlardan birincisi kendi konunuzda yapılan long tail aramaları inceleyerek arama motoru kullanıcılarının ne bulmayı umdukları konusunda bilgi sahibi olup, birkaç içerikte tüm benzer aramaları hedeflemek yerine mümkün oldukça çok içerik ile bu long tail aramaların aranma sayısı çok olanlarının her biri için tatmin edici düzeyde ve ziyaretçilerin kafalarındaki sorulara cevap teşkil edecek nitelikte içerikler oluşturmaktır.


Bu bağlamda dikkat etmeniz gereken bir nokta da içeriğinizin sadece içeriğin kendisinden ibaret olmadığını, sitenizde semantik web’in gerektirdiği şekilde işletmenizin konum bilgilerini, semt ve adres bilgilerini, bir ürün ya da hizmetten söz ediyorsak ürün fiyat ve stok durumu gibi bilgileri de oluşturup içeriğinizle ilişkilendirmeyi unutmamaktır. Zira siz unutsanız bile HummingBird’den sonra Google unutmayacaktır.


Mesela sizin “iş sağlığı ve güvenliği” konusunda eğitim veren bir özel eğitim kurumu olduğunuzu ve bir Google kullanıcısının “iş sağlığı ve güvenliği” alanında evine en yakın eğitim kurumlarından birinden eğitim almak istediğini varsayalım. Bu durumda sizin sadece doyurucu ve özgün bir içerik girmekle yetinmeyip, eğitimin yerini, işletmenin adresini, konum bilgilerini, eğitimin zamanını, ücretini, eğitimi verecek eğitmenleri semantik web (bknz:schema.org) tekniklerini de kullanarak hem sitenizde, hem site dışı mecralarda (Örn: Google maps, authorship, Foursquare) oluşturup içeriğinizle ilişkilendirmelisiniz.


Bu noktada hangi bilgilerin daha önemli olduğu içeriğinize göre değişmekle beraber, bunu anlamanın en iyi yolu Google’ın HummingBird ile ne yapmaya çalıştığını ve sizin konularınızla alakalı aramalarda, genellikle hangi sonuçları döndürdüğünü iyice incelemek, sitenizin, nerede, ne zaman, nasıl, kaç liraya, kim gibi pek çok sorudan sizin konunuzla alakalı olanlarına cevap verip veremediğini kontrol etmektir.


Dikkat etmeniz gereken ikinci husus ise, içeriklerin hem site içi hem de site dışı sosyal paylaşımının artması için çalışmaktır. Bu bağlamda öncelikle site içerisinde soru-cevap bölümü, yorum özelliği, forum ..vb imkanları sitenize adapte ederek ziyaretçilerinizin katılımını ve siteye daha fazla içerik katkısı sağlamalarını teknik olarak mümkün hale getirmeli ve paylaşımların artmasını teşvik etmelisiniz. Ayrıca sosyal mecralarda da içeriğinizin paylaşılır ve hakkında konuşulur olabilmesi için neler yapmanız gerektiğini bilmeli ve gerekenleri bir plan dahilinde uygulamalısınız.

Yorum Gönder

0 Yorumlar